Κ.Ο. ΕΛΑΤΙΩΝ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ

 



   Η Κομματική Οργάνωση Ελατίων του ΚΚΕ χαιρετίζει και συμπαραστέκεται στο δίκαιο αγώνα των μαθητών του Γυμνασίου και Λυκείου Βολιμών και των γονιών τους, που απαιτούν μεταξύ άλλων, να μην καταργηθούν οι λυκειακές τάξεις του σχολείου, να καλυφθούν όλα τα κενά, να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων και η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Οι δεσμεύσεις που δόθηκαν από το διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την μη κατάργηση των λυκειακών τάξεων, θα γίνονται πράξη όσο οι μαθητές και οι γονείς, παλεύουν για την ουσιαστική αναβάθμιση του σχολείου. Η μαζικότητα και η αποφασιστικότητα του αγώνα για τα δίκαια αιτήματα που προβάλλουν είναι μονόδρομος για ένα σχολείο που θα προσφέρει σύγχρονη μόρφωση σε όλα τα παιδιά, σε όλα τα πεδία της γνώσης, ικανότητα στη γραπτή γλώσσα και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Ένα σχολείο των ίσων και των πολλών, χωρίς διαχωρισμούς και αποκλεισμούς. 

Μαζί με τους εκπαιδευτικούς που κατά χιλιάδες διαδήλωσαν την προηγούμενη Δευτέρα, μαθητές και γονείς αξιολογούν το σχολείο και το υπουργείο και παίρνουν κάτω από τη βάση. Όλες οι κυβερνήσεις που πέρασαν, η σημερινή της ΝΔ, η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ και οι παλαιότερες του ΠΑΣΟΚ, όλες υπηρέτησαν και υπηρετούν ένα σχολείο που έχει ταξικό πρόσημο. Ένα σχολείο λειψό για τα παιδιά των εργαζομένων, του λαού. Ένα σχολείο με κενά ακόμα και σε ειδικότητες που διδάσκουν μαθήματα που οι μαθητές θα κληθούν να δώσουν πανελλήνιες, όπως στο σχολείο των Βολιμών αυτή του οικονομολόγου, αλλά και εξίσου σημαντικές ειδικότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών μας, αυτή των καλλιτεχνικών. 

Οι πακτωλοί των χρημάτων για τους ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς και τις αποστολές των ελληνικών στρατευμάτων εκτός της Ελλάδας, τα πράσινα πακέτα της «ανάπτυξης» που φορτώνεται ο λαός μας, οι φοροαπαλλαγές στο μεγάλο κεφάλαιο αποδεικνύουν περίτρανα ότι ο συσσωρευμένος πλούτος που παράγεται από τους πολλούς διανέμεται για τα συμφέροντα των λίγων.

Την ίδια ώρα, οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν μειωθεί κατά 1,8 δισ. ευρώ στα τελευταία 11 χρόνια. Οι γονείς αναγκάζονται να βάζουν το χέρι στην τσέπη, και έχουν δεν έχουν, να δίνουν εκατοντάδες ευρώ για φροντιστήρια και άλλες εκπαιδευτικές, μορφωτικές ανάγκες. 

Μπορεί οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί Παιδείας να αλλάζουν, αλλά στα συρτάρια μένουν οι ανεξόφλητες πολιτικές επιταγές που αφήνει ο ένας στον άλλον, για να συνεχιστούν οι κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ, του ΣΕΒ, κ.ά. για ένα σχολείο δήθεν αυτόνομο, αλλά στην ουσία περισσότερο εξαρτημένο από τις τσέπες των γονιών και δεσμευμένο στις συνολικές κοινωνικές ανισότητες. Σε αυτόν τον στρατηγικό στόχο δεν υπάρχει καμία διαφωνία. Αυτός είναι η πηγή των αντιδραστικών αλλαγών στα σχολεία. Και γι’ αυτόν τον λόγο όλα τα Μνημόνια, που ψηφίστηκαν, έθεταν τη δέσμευση και τη σαφή κατεύθυνση για εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης.

Σε όλο τον κόσμο που υλοποιούν αυτή την πολιτική τα σχολεία των φτωχών έχουν διαφορετικό και κατώτερου επιπέδου πρόγραμμα και βιβλία από τα σχολεία των πλουσίων. Το μέλλον των παιδιών της λαϊκής οικογένειας είναι από πολύ μικρή ηλικία προορισμένο για τη φτηνή εργασία, ενώ η προοπτική των πανεπιστημιακών σπουδών φαντάζει εξωπραγματική γι’ αυτά. Στο όνομα της αναβάθμισης και της καινοτομίας, αφαιρούνται μαθήματα, όπως Γεωγραφία και Ιστορία και εισάγονται μαθήματα «υπηρεσιών καφετέριας»...

Τα κριτήρια λοιπόν της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με το παιδαγωγικό έργο και την καλυτέρευση του αλλά με το κριτήριο της «ικανότητας διαχείρισης των οικονομικών πόρων». 

Με αυτό το κριτήριο κόβονται τα σχολεία με ολιγομελή τμήματα, ανεξάρτητα αν τα παιδιά θα χρειάζονται δύο ώρες για να πάνε στο σχολείο και άλλες τόσες να γυρίσουν. 

Το ΚΚΕ θα δώσει όλες τις δυνάμεις του στον αγώνα για:

l  Να μην συγχωνευθούν - καταργηθούν τμήματα. Ούτε να σκέφτονται το κλείσιμο των λυκειακών τάξεων του Γυμνασίου Βολιμών

l  Για να καλυφθούν όλα τα κενά. Για τη μόνιμη πρόσληψη των 50.000 συμβασιούχων εκπαιδευτικών που «σήμερα είναι, αύριο δεν είναι», γεγονός που έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στην αναγκαία σταθερή, παιδαγωγική, μορφωτική και ψυχολογική σχέση που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

l  Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι σχολικές υποδομές, να θωρακιστούν από σεισμούς, πλημμύρες, να φτιαχτούν εργαστήρια, γυμναστήρια παντού, να δεσμευτούν άμεσα χώροι για ανέγερση σχολικών κτιρίων, για να καταργηθεί οριστικά η αθλιότητα των κοντέινερ, των «τάξεων-κλουβιά».

l  Για ένα σχολείο που θα στηρίζει την ολόπλευρη μόρφωση και σύγχρονη Γενική Παιδεία, που θα ενσωματώνει δημιουργικά τη δυνατότητα γνώσης των νέων εξελίξεων.

Τα προβλήματα των σχολείων δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από μια γερασμένη εκπαιδευτική πολιτική που πατάει σ’ ένα γερασμένο σύστημα οργάνωσης της κοινωνίας και της οικονομίας.

Η συσσωρευμένη πείρα και οργή από τους αλλεπάλληλους νόμους που ψηφίζουν οι κυβερνήσεις, τόσο της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ, δείχνει ότι ο φαύλος κύκλος της υποβάθμισης, της αναντιστοιχίας ανάμεσα στην πρόοδο της επιστήμης και τη μόρφωση με το σταγονόμετρο, μπορεί να σπάσει μόνο αν ανοίξει ο δρόμος για μια κοινωνία που το κίνητρο και οι στόχοι της παραγωγής δεν θα είναι το καπιταλιστικό κέρδος, αλλά η κοινωνική ευημερία. Να ανοίξει ο δρόμος διεκδίκησης και κατάκτησης των κοινωνικών - πολιτικών προϋποθέσεων ώστε το εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες του τις βαθμίδες να στοχεύει στη συνολική ανύψωση του μορφωτικού επίπεδου και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, αφού θα έχει ξεμπερδέψει με την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Το ΚΚΕ, σήμερα, στηρίζοντας τον δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών  δίνει όλες του τις δυνάμεις για να χαραχτεί αυτός ο δρόμος.

 Ζάκυνθος 19/10/2021