Άρθρο του Ριζοσπάστη για τις κινητοποιήσεις των μαθητών της Ζακύνθου

 Σε συνεχείς κινητοποιήσεις βρίσκονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι μαθητές των περισσότερων Λυκείων και Γυμνασίων της Ζακύνθου, με αφορμή τα οξυμένα προβλήματα που δημιουργεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, αλλά και την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί, με ελλείψεις σε καθηγητές, προσωπικό καθαριότητας και κτιριακά ζητήματα.



Τα «μεγάλα λόγια» του υπουργείου, περί λειτουργίας χωρίς προβλήματα, αποδείχθηκαν για άλλη μια χρονιά ψεύτικα από το πρώτο... κουδούνι, αφού ακόμα και σήμερα ορισμένα σχολεία δεν λειτουργούν με πλήρες ωράριο, λόγω ελλείψεων καθηγητών. Την ίδια στιγμή, στα περισσότερα σχολικά συγκροτήματα αντιστοιχεί μόλις μία καθαρίστρια για κάθε σχολείο, που το καθένα φιλοξενεί καθημερινά εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς.


Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την Τράπεζα Θεμάτων και την αύξηση των εξετάσεων ακόμα και στα γυμνάσια, έχουν ξεσηκώσει τους μαθητές, που συντονίζοντας τη δράση τους έχουν οργανώσει μια σειρά κινητοποιήσεις. Σημαντικός σταθμός ήταν το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της 11ης Οκτώβρη, όπου εκατοντάδες μαθητές, με συνθήματα όπως «Θέλουμε σχολείο που να μορφώνει, όχι να εξοντώνει», με τα πανό τους, με παλμό και χωρίς να τους πτοεί η βροχή, έδωσαν τον δικό τους ξεχωριστό τόνο.


Οι δράσεις των μαθητών συνεχίζονται, παίρνοντας τη σκυτάλη από πολύμορφες δράσεις του προηγούμενου διαστήματος, με καταλήψεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Περιφέρεια και στον δήμο, με αίτημα άμεσα να δοθούν λύσεις στα καυτά προβλήματά τους.

Συνεννόηση και μαζικές διαδικασίες από την πρώτη στιγμή


Σε αυτήν την προσπάθεια, να οργανώσουν και να συντονίσουν τη δράση τους, πρωτοστάτησαν οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ, που στεγάζεται σε ένα από τα παλαιότερα κτίρια στο νησί (στην πιο σεισμογόνο περιοχή της χώρας) και όπου στον σεισμό του 2018 είχαν σημειωθεί ζημιές.


Με πρωτοβουλία τους οι μαθητές κινητοποιήθηκαν μέσα από συλλογικές διαδικασίες (ΓΣ σχολείου και τμημάτων) και ταυτόχρονα κάλεσαν σε συντονισμό τους συμμαθητές τους στο 2ο ΓΕΛ (Παναγούλας) και στο ΓΕΛ Κατασταρίου. Να σημειωθεί ότι στο 1ο ΓΕΛ πέντε τμήματα στεγάζονται σε αίθουσες προκάτ, ορισμένα ξεπερνούν τους 25 μαθητές ανά τάξη, ενώ οδηγία της Δευτεροβάθμιας ήταν ...να συγχωνευτούν τμήματα στις τάξεις για να μειωθούν τα κενά των καθηγητών. Με άλλα λόγια δηλαδή, εδώ δεν ισχύουν τα μέτρα για την πρόληψη της πανδημίας COVID-19, ούτε φυσικά «ενοχλεί» το υπουργείο και την κυβέρνηση το γεγονός ότι για περίπου 300 παιδιά είναι υπεύθυνη για την καθαριότητα όλου του Λυκείου μία καθαρίστρια!


Την ίδια στιγμή, στο 2ο ΓΕΛ, όπου επίσης υπάρχουν υπερμεγέθη τμήματα, οι μαθητές μέχρι πρόσφατα μετρούσαν 8 κρούσματα...

4 στα 6 τμήματα σε προκάτ στο ΓΕΛ Κατασταρίου


Το κτιριακό είναι ιδιαίτερα οξυμένο στο ΓΕΛ Κατασταρίου, όπου από τα 6 τμήματα των τριών τάξεων του Λυκείου τα 4 στεγάζονται σε λυόμενες αίθουσες, που καταλαμβάνουν το προαύλιο.


Εκεί στοιβάζονται περισσότερα από 20 παιδιά σε κάθε τάξη, ενώ το αίτημα μαθητών, καθηγητών και γονέων για νέο κτιριακό συγκρότημα είναι μια ιστορία άνω των 15 ετών! Πρόκειται για ζήτημα που κολλά συνεχώς στα γρανάζια της «γραφειοκρατίας», δηλαδή της προκλητικής αδιαφορίας της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, καθώς και των περιφερειακών και τοπικών αρχών.


Βασικός εργαστηριακός εξοπλισμός και υλικοτεχνική υποδομή λείπουν από όλα τα Γυμνάσια - Λύκεια, είτε πρόκειται για σύγχρονα εργαστήρια είτε για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ακόμα και για τα γυμναστήρια των σχολείων, που δύσκολα συντηρούνται ή εξοπλίζονται με τα απαραίτητα όργανα.

«Κουρελόχαρτο» η οδηγία για απουσίες στην τηλεκπαίδευση


Τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν στα σχολεία τους συζητούνται μεταξύ των μαθητών, που πλέον συντονίζουν τη δράση τους, προχωρούν σε ενημερώσεις, κάνουν προσπάθεια να ενώσουν όλα τα Λύκεια - Γυμνάσια και ταυτόχρονα καλούν σε κοινή δράση εκπαιδευτικούς και γονείς. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλο το προηγούμενο διάστημα προχώρησαν σε καταλήψεις σχεδόν όλα τα σχολεία, με συμμετοχή και άλλων εκτός πόλης, όπως τα Γυμνάσια Μαχαιράδου, Κατασταρίου, το Γυμνάσιο - Λύκειο Βολιμών και το ΕΠΑΛ.


Είναι τέτοια η θέληση των μαθητών να έχουν ένα σχολείο σύμφωνα με τις ανάγκες τους, που έκαναν «κουρελόχαρτο» την απειλή της Δευτεροβάθμιας για μάθημα μέσω Webex με απουσίες για όσους δεν παρακολουθούν, με τη συνδρομή και της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών τους σ' αυτήν τους την προσπάθεια.

Προκλητική αδιαφορία των τοπικών αρχών


Από την άλλη, προκλητική είναι και η αδιαφορία της δημοτικής αρχής (ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ), που θεωρεί ότι ...όλα βαίνουν καλώς, στις συναντήσεις εκπροσώπων της με τους μαθητές, ενώ έχει επίσης ευθύνες και για την έλλειψη του αναγκαίου προσωπικού στην καθαριότητα.


Χαρακτηριστική ωστόσο ήταν η στάση της Επιτροπής Αγώνα των καθαριστριών, που απάντησε στη ρητορική της δημοτικής αρχής στηρίζοντας τους αγώνες των μαθητών και διεκδικώντας μόνιμη και σταθερή δουλειά, με εξασφάλιση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους.


Πρόκειται για στοιχεία που έδωσαν δύναμη στους μαθητές και όπως τονίζουν, ανεξάρτητα από την πορεία που θα πάρουν οι κινητοποιήσεις τους, πρώτο μέλημα είναι να περάσουν ο αγωνιστικός παλμός και η θέληση σε όλες τις τάξεις, μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις των τμημάτων και όλων των σχολείων, μπροστά και στις εκλογές για 5μελή και 15μελή.


Γι' αυτό είναι συνεχής η προσπάθεια ενημέρωσης όλων, διεκδικώντας κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων, προσλήψεις καθηγητών - προσωπικού καθαριότητας και τήρηση όλων των μέτρων προστασίας της υγείας με ευθύνη του κράτους.

«Δίνουν το παράδειγμα»


Στο πλευρό των μαθητών βρίσκεται από την πρώτη στιγμή η ΚΝΕ, με τα μέλη και τους φίλους της και στη Ζάκυνθο να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε να δυναμώσουν ο προβληματισμός, η συζήτηση και ο αγώνας.


Οπως σημειώνει η Γραμματέας του Τομεακού Συμβουλίου, Αγγελική Κεφαλληνού, «οι ΚΝίτες μαθητές σε αυτήν την προσπάθεια θα είναι πάντα μπροστά». Παράλληλα καλεί σε συνέχεια και συντονισμό των δράσεών τους, επισημαίνοντας: «Το ποτάμι κυλά μπροστά και οι μαθητές με τον αγώνα τους δίνουν ένα τρανό παράδειγμα για όλους μας».