ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΑ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ: ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΟΠΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΕΔΩΣΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΤΕΛ

 


Η Περιφερειακή Αρχή (ΝΔ-ΚΙΝΑΛ) ΑΡΝΗΘΗΚΕ και καταψήφισε, παρά την διαφοροποίηση ορισμένων περιφερειακών συμβούλων τους, την συζήτηση του θέματος «Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΤΕΛ» που έφερε στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 28/1/2022 η Λαϊκή Συσπείρωση. Έκαναν πως δεν άκουσαν για τις αρμοδιότητες των Περιφερειών στον τομέα Μεταφορών –Επικοινωνιών στις οποίες ο Ν. 3852/2010 άρ.186,κεφ Ε, αναφέρει :

 «. Ο καθορισμός των υπεραστικών γραμμών λεωφορείων, καθώς και της αφετηρίας, της διαδρομής, των στάσεων και του τέρματος κάθε λεωφορειακής γραμμής Κ.Τ.Ε.Λ… Ο καθορισμός του ελάχιστου αριθμού των υποχρεωτικών δρομολογίων κοινών, ταχέων και υπερταχέων του Κ.Τ.Ε.Λ. και η κατανομή αυτών ανά 24ωρο, μετά από εισήγηση του Κ.Τ.Ε.Λ. και γνώμη της Τοπικής Ένωσης Δήμων προκειμένου για υπεραστικές γραμμές….. Ο καθορισμός του ύψους κομίστρου στα όρια ευθύνης κάθε Κ.Τ.Ε.Λ....» κ.λ.π.. ενώ ανάλογες αρμοδιότητες και εποπτεία αναφέρονται και στους ν 4555/2018 και ν2963/01.

ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ να συζητήσουν για τις τοπικές συγκοινωνίες… αποποιήθηκαν σιωπηρά τις ευθύνες … πέταξαν το μπαλάκι στο Δήμο και τα ΚΤΕΛ. Δεν δέχθηκαν καμία συζήτηση την ίδια ώρα που στο Νησί οι τοπικές συγκοινωνίες έχουν υποβαθμιστεί πλήρως. Η πλειοψηφία των χωριών εξυπηρετείται με δρομολόγια μόνο δύο φορές τη μέρα, και μάλιστα όχι για όλες τις μέρες της εβδομάδας. Υπάρχουν χωριά που είτε δεν έχουν καθόλου συγκοινωνία είτε καλύπτονται από κυκλικά δρομολόγια μία φορά την εβδομάδα με αποτέλεσμα να χρειάζονται τέσσερις και πλέον ώρες για να φτάσουν στον προορισμό τους. Δεν υπάρχει καν δρομολόγιο που να πηγαίνει στο νοσοκομείο του νησιού…

Για άλλη μια φορά επιβεβαίωσαν ότι αποτελούν εργαλείο στήριξης των ιδιωτικών συμφερόντων. Κράτος και Τοπική Κρατική Διοίκηση στην Περιφέρεια στήριξαν διαχρονικά την ΚΤΕΛ Ν. Ζακύνθου ΑΕ με πακτωλό επιδοτήσεων για δρομολόγια άγονης γραμμής, επιδοτήσεων για δρομολόγια που καλύπτουν ανάγκες ΑμΕΑ , αναθέσεις για τη μεταφορά μαθητών με ακατάλληλα λεωφορεία & τη χρηματοδότησαν για την ανανέωση του στόλου της με 2,5% επί των εισιτηρίων. Δεν έκαναν όμως  διαχρονικά καμία παρέμβαση, όπως από το Νόμο μπορούσαν για το ύψος των εισιτηρίων, για τη βελτίωση της κάλυψης του νησιού και της πυκνότητας των δρομολογίων, για τις συνθήκες μεταφοράς των μαθητών ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία. Τα έδωσαν όλα στην εργοδοσία τόσα χρόνια… ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ όμως ως Περιφερειακή Αρχή να κουβεντιάσουν οποιαδήποτε στήριξη για την διασφάλιση της εργασίας και του εισοδήματός των 8 απολυμένων εργαζομένων από την ΚΤΕΛ Ζακύνθου ΑΕ. Με πολιτικό θράσος δήλωσαν ότι «τα ΚΤΕΛ είναι ΑΕ και δεν θα υποδείξουμε εμείς αν θα απολύσουν ή όχι και πόσους εργαζόμενους».

Ας βγάλουν συμπεράσματα οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ και όλοι οι εργαζόμενοι, οι μαθητές, οι συνταξιούχοι του Νησιού μας που δεν μπορούν να μετακινηθούν με σύγχρονες τοπικές συγκοινωνίες:

Αποποιήθηκαν τις ευθύνες τους και έδωσαν πολιτική κάλυψη σε απολύσεις που στο βωμό της κερδοφορίας θα οδηγήσουν σε περαιτέρω υποβάθμιση των τοπικών συγκοινωνιών. 

31.01.2022