ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΤΗΦΕΣ επικεφαλής της Λα.Συ. Νίκαιας Ρέντη «Η ενδοσχολική βία δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί με άκρατη καταστολή αλλά με πρόληψη»

 Το ζήτημα είναι να ψάξουμε τις αιτίες και να προτείνουμε να βρούμε και τρόπους λύσης ανέφερε μιλώντας για την ενδοσχολική βία ο Παναγιώτης Κατηφές, πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας και επικεφαλής της Λα.Συ. Νίκαιας Ρέντη στον «Αθήνα 98.4»


«Έχει αυξηθεί πάρα πολύ και τα φαινόμενα της σχολικής βίας και τα φαινόμενα της νεανικής παραβατικότητας. Κάθε γονιός που πηγαίνει το παιδί του στο σχολείο θα πρέπει να πηγαίνει το παιδί του έχοντας στο κεφάλι του ή στο μυαλό του ότι το παιδί θα πάει με τη χαρά, να κατακτήσει τη γνώση, τη μόρφωση, αλλά παράλληλα και την κοινωνικοποίηση. Γιατί για μας, τις χιλιάδες γονείς που είμαστε στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων στα σχολεία, το σχολείο δεν είναι μόνο ένα κτίριο, δεν είναι μόνο χώρος κατάκτησης της γνώσης, είναι και χώρος κοινωνικών συναναστροφών» τόνισε και σημείωσε πως ένα πολύ βασικό ζήτημα είναι πώς το ίδιο το σχολείο «βοηθάει να ολοκληρώνεται η προσωπικότητα του μαθητή, ώστε αν το θέλετε να διαμορφώνουμε αντισώματα σε τέτοια ζητήματα όπως είναι τα ζητήματα της ενδοσχολικής βίας ή της νεανικής παραβατικότητας. Μιλάμε για ένα πολυσύνθετο κοινωνικό φαινόμενο το οποίο όσο και αν το ψάχνουμε βλέπουμε ότι διαρκώς καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι ρίζες του είναι στα ίδια τα πρότυπα, τις αξίες που διαμορφώνει η νέα γενιά μέσα στην κοινωνική στιγμή που ζούμε, μέσα στο κοινωνικο-οικονομικό σύστημα που ζούμε».

Στάθηκε στο ότι παρατηρείται πλέον, εκτός του φαινόμενου ένα παιδί να είναι θύμα ή θύτης, να είναι και παρατηρητής «διαμορφώνοντας μια πολύ πιο πολύπλοκη κατάσταση». Μας απασχολεί, είπε, «και η θέση του παρατηρητή που δείχνει ότι έχουμε μια γενιά που πολλές φορές ένα κομμάτι της είναι παθητικός δέκτης στην αδικία. Αξίζει να πούμε ότι δεν είναι σωστό να στιγματίζουμε και μια ολόκληρη γενιά. Είναι σημαντικό πώς θα τους βοηθήσουμε να απεμπλακούν από αυτή τη θέση γιατί εκτός από τα περιστατικά της νεανικής βίας έχουμε και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές οι οποίοι με τα παραδείγματά τους συλλογικά έχουν αποδείξει ότι είναι μια γενιά που μπορεί στην κοινωνική αδικία που ζει, να απαντήσει».

Δεν παρέλειψε να μιλήσει και για το πως επέδρασαν τους μαθητές τα κλειστά σχολεία επί δύο χρόνια την περίοδο της πανδημίας, αφήνοντας μακριά από τον φυσικό κοινωνικό τους χώρο, το σχολείο, τα παιδιά ενώ παράλληλα αποκόπηκαν και όλες οι άλλες κοινωνικές δραστηριότητες, «τα αθλητικά προγράμματα, τα πολιτιστικά προγράμματα που βοηθούν έναν νέο άνθρωπο να ολοκληρώνεται ως προσωπικότητα. Εδώ μπαίνει και ο ρόλος του σχολείου».

Υπενθύμισε ότι την περασμένη σχολική χρονιά έγιναν εκατοντάδες εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα, με πρωτοβουλία Συλλόγων Γονέων, με κοινωνικούς επιστήμονες, για αυτά τα ζητήματα, την ανάγκη πρώτα και κύρια να ενημερωθούμε ως γονείς, να δούμε πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης, αλλά και να επεξεργαστούμε και ένα διεκδικητικό πλαίσιο πάλης προς την κυβέρνηση. «Εμείς δεν θεωρούμε ότι θα αντιμετωπιστούν με μια άκρατη καταστολή, αλλά κυρίως με την πρόληψη» κατέληξε.