
ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ
Αν και η σχολική χρονιά ξεκίνησε με μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς , υποδομές και άλλα προβλήματα , παρακολουθούμε την εν αγωνίως προσπάθεια από την Κυβέρνηση, μέσω του Βουλευτή της Ν.Δ. Ακτύπη και της Δημοτικής Αρχής να μας πείσουν ότι « Όλα πάνε καλά» σε ότι έχει να κάνει με την παιδεία στο νησί. Αλληλοπαινεύονται και μεταξύ τους και πάμε πάρα πέρα.
Οι φιέστες που στήνουν τα κυβερνητικά στελέχη μαζί με τραπεζίτες πανελλαδικά στα σχολεία που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» προκαλούν δικαιολογημένη οργή. Το πρόγραμμα αφορά μόλις το 3% των σχολείων και παρουσιάζεται ως «αναβάθμιση», ενώ στην πραγματικότητα λειτουργεί ως άλλοθι για την απόκρυψη της τραγικής κατάστασης που βρίσκονται οι σχολικές υποδομές. Δεν είναι αυτό που χρειάζεται για να αντιμετωπιστούν τα κτιριακά προβλήματα, όταν η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων είναι χτισμένα χωρίς ή με παλιό σεισμικό κανονισμό, όταν παραμένουν τάξεις σε κοντέινερ.
Οι, με τέχνη τραβηγμένες , φωτογραφίες σε ένα έργο , όπως πρόσφατα στο σχολείο του Μουζακίου δείχνουν την μισή εικόνα , όπως μισό είναι και το προαύλιο που φτιάχτηκε σε αυτό. Η αλήθεια που βιώνουν οι μαθητές στα σχολεία συνολικά είναι πιο αποκαλυπτική . Αίθουσες προκάτ , πεπαλαιωμένες αίθουσες , υπαίθριοι χώροι γεμάτοι επικίνδυνα σημεία. Τα περισσότερα σχολεία δεν είναι ενιαίοι στεγασμένοι χώροι και για να πάει ένα παιδί στην τουαλέτα είναι εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες, ενώ πολλά σχολεία στερούνται επίσης κατάλληλων βοηθητικών αιθουσών όπως γυμναστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσες εκδηλώσεων κ.λ.π.
Δεν μπορούν να πανηγυρίζουν για μερικά έργα όταν από την άλλη τα σχολεία δεν καλύπτουν ούτε τις στοιχειώδεις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών . Πρόσφατο είναι το περιστατικό με μαθητή που έχει 67% αναπηρία και δεν μπορεί να πάει σχολείο λόγω έλλειψης βοηθητικού προσωπικού.
Αυτή είναι όμως η κατάσταση που κυριαρχεί σήμερα στην Παιδεία. Η εικόνα πανελλαδικά, που ακουμπά σε κάθε περιοχή , όπως και στο νησί μας είναι εύγλωττη από μόνη της. Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό (10.000 κενά στην πρωτοβάθμια), στα ειδικά σχολεία, την Παράλληλη Στήριξη, άλλες ειδικότητες, αναπληρωτές. Απαράδεκτοι «κόφτες» στο ολοήμερο με θύματα τους μαθητές και τους γονείς. Καθαρίστριες συμβασιούχες πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Ελλείψεις σε βασικές ανάγκες λειτουργίας του σχολείου λόγω της υποχρηματοδότησης, που παγιώνεται μετά και την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών και καλούνται να πληρώνουν οι γονείς. Και εκεί που διαλαλούσαν ότι έχουν καλυφθεί όλα τα κενά εκπαιδευτικών, προχωράνε σε συγχωνεύσεως τμημάτων σε ένα σεισμογενές νησί γιατί δεν επαρκούν οι εκπαιδευτικοί.
Εκπαιδευτικοί κακοπληρωμένοι, χωρίς καμία στήριξη από την πολιτεία, χωρίς εξασφαλισμένη στέγη που αναγκάζονται να ψάχνουν δεύτερη και τρίτη δουλεία για να βγάλουν πέρα.
Σε όλα αυτά προστίθενται τα υπέρογκα κόστη για «σχολική λίστα», φροντιστήρια, εξωσχολικές δραστηριότητες που συμπληρώνουν το σύνολο της ακρίβειας. Η επιδείνωση της ζωής του λαού είναι δεδομένη, ειδικά τώρα όπου οι ανάγκες και τα δικαιώματα των εργαζομένων θα θυσιαστούν ακόμα περισσότερο για κατευθυνθούν δισ. ευρώ σε εξοπλισμούς στα πλαίσια της πολεμικής οικονομίας. Η ακρίβεια και οι μισθοί πείνας, η αντιλαϊκή πολιτική των Κυβερνήσεων με τις μεγάλες περικοπές και την εμπορευματοποίηση σε Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμό και Αθλητισμό, βυθίζει τα πλατιά στρώματα όλο και περισσότερο στη φτώχεια. Η πολύχρονη και εντεινόμενη υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης εκφράζεται με τα κενά και τις χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών, τα τμήματα των 26 και 27 μαθητών, τη συνεχή μείωση της χρηματοδότησης σε όλα τα επίπεδα (λειτουργία και συντήρηση) αλλά και την απουσία δομών υποστήριξης, όπως η Ενισχυτική Διδασκαλία. Έτσι, ο γονιός βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψει τα κενά στη μόρφωση των παιδιών του.
Μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς εμφανίστηκαν και κάποιες λίστες «ντροπής», για το τι πρέπει να αγοράσουν οι γονείς να πάνε στα σχολεία. Ζητάνε από τους γονείς να πάνε ο καθένας αρκετά είδη που δεν είναι στα πλαίσια της αγοράς ειδών για τις εργασίες των μαθητών αλλά είδη όπως χαρτί κουζίνας , πακέτα Α4 , εξάδες νερό!
Έχουν και το θράσος και την ανευθυνότητα και μας λένε ότι για αυτές τις λίστες την ευθύνη και την εντολή την έχουν δώσει οι εκπαιδευτικοί, ζητούνται δηλαδή είδη που έπρεπε να καλύπτει ο Δήμος και η Κυβέρνηση.
Όλο αυτό μας το λένε δημόσια δωρεάν παιδεία. Εμείς το λέμε κοροϊδία και καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές , τους γονείς και όλο το λαό σε διαρκή αγώνα για τη λύση των καυτών προβλημάτων της παιδείας. Τεράστιες ευθύνες έχουν και όλες οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ με τα κόμματα που συγκυβέρνησαν που έκοβαν και έραβαν για την διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Ευθύνη έχουν και όλες οι δημοτικές αρχές αλλά και οι παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου και οι δήθεν ανεξάρτητοι που βάζουν πλάτη στηρίζοντας στην ουσία αυτή την πολιτική των κυβερνήσεων που εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου και μάλιστα βάζουν ξενοδόχους μέσα στα σχολεία μας για να εκπαιδεύσουν από μικρές ηλικίες πως θα γίνουν τα παιδιά μας δούλοι στις γαλέρες του τουρισμού δουλεύοντας χωρίς ρεπό 7 στα 7, 12 και 13 ώρες για να αυξηθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το πρόσφατο αντιδραστικό νομοσχέδιο με το αυταρχικό πειθαρχικό δίκαιο για το Δημόσιο που αφορά και τους εκπαιδευτικούς. Η καταστολή και η ποινικοποίηση της αγωνιστικής δράσης και στάσης είναι το απαραίτητο συμπλήρωμα της έντασης της εκμετάλλευσης και της επίθεσης στα εργατικά δικαιώματα. Άλλωστε αυτή η εξέλιξη είναι άλλη μια προσπάθεια για να θωρακίσουν το εχθρικό για τα συμφέροντα των εργαζομένων κράτος, που θα λειτουργεί ως φόβητρο για όσους τολμούν να σηκώνουν κεφάλι, να διεκδικούν, να αντιστέκονται, να μη σιωπούν μπροστά στις επικίνδυνες πολεμικές εξελίξεις και τον κίνδυνο γενικευμένης ανάφλεξης .
Όσο περισσότερο εμπλέκεται στον πόλεμο η χώρα μας , επιλέγοντας ιμπεριαλιστή τόσο θα περικόπτονται χρήματα από τις ανάγκες της εκπαίδευσης , της υγείας , του αθλητισμού κ.λ.π
Ρωτάμε την Δημοτική Αρχή να μας απαντήσει:
Τι θα γίνει με τα σχολεία που είναι μετασεισμικά , πάνω από 50 χρόνων; καινούργιο σχολείο έχει να φτιαχτεί πάνω από μια 20ετία. Ζητάμε το σχεδιασμό από τη δημοτική αρχή για νέες σχολικές υποδομές.
Τι θα γίνει με το 2ο Δημοτικό, είχατε πει ότι η λύση με τις προκάτ αίθουσες είναι προσωρινή. Δεν φαίνεται να απασχολεί πότε και αν θα γίνει ένα σύγχρονο και ασφαλές σχολείο, που θα καλύπτει τις ανάγκες για σωστή εκπαίδευση και μάθηση.. Οι προκατ αίθουσες που ξεφυτρώνουν όλο και περισσότερες είναι η λύση στα προβλήματα της Παιδείας;
Θα καλυφθούν οι ανάγκες για την κάλυψη των κενών σε δασκάλους και καθηγητές
Τι μέτρα θα πάρει η δημοτική αρχή για να αποφευχθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων.
Θα δοθεί μόνιμη λύση στη διαμονή των εκπαιδευτικών ;
Ο χώρος που τοποθετήθηκε το 2ο δημοτικό είναι χώρος συγκέντρωσης για έκτακτες ανάγκες (σεισμός – φωτιά – ατύχημα) του 2ου και 3ου Γυμνασίου και αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να λειτουργήσει ως τέτοιος . Τι μέτρα έχετε πάρει για αυτό;
Ζάκυνθος 23/10/2025